Sjätte schlageradvent

Imorgon tar jag tåget ner till hufvudstaden för att infinna mig på plats på dopparedagen på lördag. Därför skriver jag det här inlägget redan nu, ifall jag inte har tillgång eller tid till att sitta vid någon dator i helgen.

Så här ser finalens startfält alltså ut:
1. Måns Zelmerlöw - Hope & Glory
2. Caroline af Ugglas - Snälla snälla
3. Agnes - Love Love Love
4. H.E.A.T - 1000 Miles
5. Emilia - You're My World
6. Alcazar - Stay The Night
7. Sarah Dawn Finer - Moving On
8. EMD - Baby Goodbye
9. Sofia - Alla
10. Molly Sandén - Så vill stjärnorna
11. Malena Ernman - La Voix

Det är väldigt typiskt upplägg på programmet med favoriterna på de bästa, mest lyckade platserna (1, 6-8, 11).  Jag är helt säker på att det också är någon av dessa som kommer ta hem segern på lördag och får åka till Moskva. Utöver dessa tror jag H.E.A.T kommer lyckas få en ganska hög placering. Om de som gillar sån musik i festivalen röstar dem direkt till final från deltävlingen, lär de också rösta på dem här. Jag tror också Agnes kommer snirkla sig in högt på kids-rösterna.

Sofia har redan röstats bort av folket, jag tror inte hon kommer ta sig längre på att få framföra sin låt en gång till. Emilia, Ugglas och Molly tror jag inte kan räkna med något stort stöd i finalen, när det väl gäller vem som ska representera Sverige brukar rösterna falla annorlunda.

Personligen kan jag ännu inte bestämma mig vem jag vill rösta på. Så länge någon av Alcazar, Sarah Dawn Finer eller Malena Erman tar hem segern känner jag mig nöjd. Det känns skönt med så bra odds. Jag vill rösta lite på alla trots att det är ett väldigt dumt beteende. Samtidigt vill jag rösta på den som kommer att få flest röster sammanlagt, bara för att inte Måns ska gå och vinna. Det är min stora fasa. Jag ska inte gå in mer på varför, det har jag dedikerat tidigare inlägg till.

Just nu känner jag helt spontant för Alcazar och de är de jag ändå kännt mest för genom tävlingens gång. Jag tycker den sätter sig direkt, de är redan populära på vissa håll i Europa och jag tycker det skulle vara skönt att skicka en riktigt bra och rolig discolåt igen och inte ett pretentiöst in-it-for-the-win-bidrag i år igen. Förutom att låten är så grymt bra. Detsamma gäller La Voix. Dawn Finer vore ett mer seriöst försöka vinna-bidrag men det är en riktigt maffig och bra låt och jag tror hon skulle ha en bra chans i den stora tävlingen. En svensk version av en balkansk portugisisk fado-pop-dänga. Jag tänker nu på hur introt till den låter och känner att jag vill ge SDF min röst... som sagt jag kan verkligen inte bestämma mig.


Nu börjar kvällen dra ihop sig och jag ska försöka få lite sömn innan tåget går 08.33 imorgon. Kom nu ihåg att rösta på lördag och rösta rätt. Folket och juryn har 50% var av makten. Må bästa kvinna eller trio vinna!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Att alla envisas med att skriva "hufvudstaden"! Säger någon så? StóckhoLm!! Själv så hejar jag på Rösten! :) Jag ska sitta och uppdatera någon väl vald hemsida. Har jag riktigt tur får jag se det hela utan ljud.

2009-03-12 @ 22:05:06
URL: http://diveby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0