Technologic

Igår kväll ploppade en låt upp i min hjärna men jag kunde inte komma på vare sig hur den gick, vad den hette eller vilken artist som gjort den. Att inte minnas någon av de sakerna borde ju betyda att jag helt har glömt låten, men jag visste att den fanns och vilken genre den tillhörde, typ Daft Punk tänkte jag. Låten består enbart av ett beat, en melodi och en robotröst som pratar jättesnabbt genom hela låten. Pratar en slinga av ord som går i en loop men mer kunde jag inte alls komma ihåg.

Till slut kunde jag minnas ungefär i vilken takt han sade orden men kom bara in på introt till So Much Betta med Janet Jackson och på Mel C's slinga i slutet på Spice Girls Who Do You Think You Are. Sedan sov jag på saken och när jag imorse tänkte på låten så ploppade det direkt upp några ord som han säger; Fix it, use it, make it.. ... upgrade it. Och efter en halvtimme ploppade låtnamnet upp! Technologic! Och det var t.o.m. Daft Punk. Otroligt praktiskt att hjärnan arbetar även när man sover.
Janet Jackson - So Much Betta
Spice Girls - Who Do You Think You Are (från 03.08)

Daft Punk - Technologic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0