Fredag - 1 dag kvar


Det börjar närma sig med stormsteg! Imorgon tågar jag ner till Stockholm för att flyga vidare till Moskva på söndag. Jag har haft ett fullspäckat schema hela veckan för att hinna med mig, men bara packningen ordnar sig ikväll så ska jag nog vara klar. D.v.s. om Forex på Arlanda lyckas beställa hem tillräckligt med rubel åt mig till söndag, i hela Sundsvall finns bara några hundra. Tydligen är det brist på dem och man har inte fått hem några trots att man beställt, men det ska nog ordna sig, man kan alltid växla på plats.

Här ovanför är ett litet roligt påhitt; Google Prediction-Gadget. En funktion som sammanställer alla googlesökningar på ämnet Eurovision Song Contest i hela Europa och räknar sedan ihop vad land för land har sökt mest på för bidrag och på så sätt ger en hint om vilka som är mest populära och eventuellt, hur resultatet kan bli.

Man har även reglerat det så att ett lands sökning på sitt eget bidrag inte räknas och man fördelar poängen 1-12 efter popularitet, ungefär som i tävlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0