Islands första repetition

Jag måste göra en rättelse. Jag dissade Island ganska stort när vi hörde dem i införprogrammet härom veckan men nu har jag  hört och sett repetitionen i Moskva för hur det kommer att se ut i Eurovision och vi snackar inte bara ett poänghopp uppåt i listan här. Sången sitter som en smäck och jag stör mig inte alls på hennes röst, snarare låter hon som från himlen sänd. (Jag hoppas det inte är den halvdåliga ljudkvalitén.)

Från himlen sänd är också scenen. Island är hittills det enda landet som förstått att nyttja scenen till max. Sången framhäver scenen, scenen framhäver sången. Trots det nästan helt stilla framträdandet är det redan på första repetitionen perfekt. Jag vågar nästan sträcka mig ända upp till toppen av poänghyllan. Väl på plats kommer jag göra det utan tvekan. 5/5



Kommentarer
Postat av: Chrille

Det här är fasansfullt bra :)

Lite trist höjning bara, väldigt oannonserat och rätt på men oj vad bra hon sjunger :)

2009-05-05 @ 09:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0