Husläkarna

När jag var liten trodde jag att husläkare var läkare som lagade hus.

På dagis eller om det var i lågstadiet på skolan kom nämligen någon typ av fastighetsskötare och kröp in under husen för att kontrollera mögel eller vattenskador eller vad det nu kan ha varit (sådant är ju jättespännande när man är barn, så det kommer jag väl ihåg).

Bilen de kom i var en liten vit skåpbil med texten Husläkarna på. Ett väldigt fyndigt namn, tyckte de säkert när de grundade företaget och ja, i jämförelse med mycket annat så var det faktiskt fyndigt. Efter att ha sett den bilen trodde jag därför länge att husläkare var män och kvinnor i vita rockar som kom och lade sina stetoskop mot husväggen. Typ.

Nu sökte jag på företaget i våra register och se; de har fortfarande kvar samma logga. Det är inte svårt att förstå att ett litet barn tolkar den som sådan. Jag gillar deras slogan.


Kommentarer
Postat av: Tom

tummen upp

2009-10-09 @ 10:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0