Domedagssignalen

I halva mitt liv måste jag ha missat klockslaget 15.00 den första måndagen i varje månad för det är inte allt för länge sedan jag lärde mig om domedagssignalen som testas det datumet inför ett eventuellt anfall från ryssen. Nu var det väl ganska många år sedan ändå men jag fick inte informationen med bröstmjölken som de flesta andra verkar ha fått. Jag hajar fortfarande till och blir lite fascinerad när den kör igång.

När den ljuder brukar jag fundera på vad som skulle hända om ryssen kommer den första måndagen i månaden klockan 15.00, då skulle ju ingen lyssna på ljudet utan bara fortsätta strosa på som vanligt. Eftersom ryssen är ryssen vore det väl inte helt omöjligt att de dessutom vet att det just är den första måndagen i månaden klockan 15.00 som vi testar vårt krigslarm och att de anfaller just då?

Som tur är har fler tänkt på exakt samma problem så jag fick svar på frågan här! ...Eller?


Kommentarer
Postat av: Petter

Hur kom du att tänka på det här nu mitt i månaden? :)

2009-09-16 @ 20:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0