Lagen om allts jävlighet

Igår när jag cyklade hem från jobbet upptäckte jag ett hål i min matlådepåse som hänge på styret. Ett litet litet hål som inget ändå kunde ramla ut genom, tänkte jag. När jag så cyklat hela vägen från Bultgatan och är nästan hemma, närmare bestämt när jag cyklar över Köpmangatan, ramlar min penna ur påsen. Jag vänder på andra sidan gatan för att hämta pennan men måste vänta på en att en buss ska köra förbi. Som självklart kör rakt över min penna och ger den en makeover till mos.

Nu var det ju bara en penna men det var min favoritpenna som jag köpt i Rom och lyckats behålla i 1½ år. Av hela sträckan på 2km var den tvungen att ramla ut just på Köpmangatan, just i hjulspåret, just när det kommer en dubbeldäckad buss. Det finns bara en förklaring till varför; http://wikner.blogg.se/mycket-val-genomtankt.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0