Bulgarien 2010

De som känner mig vet att jag har en tradition att inte lyssna på låtarna innan införprogrammen som sänds i SVT. Jag vill inte tjata ut låtarna innan och tycker det är en stor del av charmen att höra dem för (typ) första gången i tävlingen.

Dock fuskar jag numer med vissa länder eftersom jag vill ha lite koll på trenderna och inte åka helt ovetandes till ESC. Bulgarien är dock ett land jag inte har lyssnat på.

Det är artisten Miro som sjunger Bulgariens bidrag 2010; Angel Si Ti. Den beskrivs som en uptempo-låt med elektroinfluenser. Miro valdes ut av en jury på 50 personer att representera landet, han fick sjunga in 5 olika låtar som presenterades i TV och spelades flitigt på radio innan folket fick rösta fram sin favorit i ett uttagningsprogram.

Bulgarien kvalar mot Sverige i semifinal två den 27 maj.


Bulgarien 2010: Miro - Angel Si Ti


Kommentarer
Postat av: Henric

Åh, då gör du som jag. Försöker med hålla mig borta från att lyssna på låtarna innan inför programmet för det är ju roligare att se det första gången med dem som är där för att tycka och bilda sin uppfattning då!

2010-04-09 @ 00:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0