Tysta rummet

Jag har en hemsk hosta som inte vill ge med sig. En riktig retsam jäkla rethosta som sitter långt ner i halsen och kittlar till lite då och då. Det hjälper knappt att hosta så jag måste ta i för kung och fosterland för att det ska sluta kittla tillfälligt.

Jag är dock inte det minsta sjuk i övrigt och har inte riktigt råd att vara sjuk då nästa lön ska innefatta två resor med tillhörande konserter. Förra månaden var jag sjuk en vecka och som tur var kom en teambonus på samma lön och räddade hela kalaset.

För att inte driva mina stackars kollegor till vansinne med mitt hostande har jag bänkat mig i tysta rummet, en liten ljudisolerad glaskur mitt i ena salen på jobbet. Gjord för att man ska få en lugn stund medan man jobbar utan att höra alla andra runt omkring, funkar den lika bra på att stänga ljudet inne också. Jag kan hosta och gapa på bäst jag vill. Fast gapar jag just nu börjar jag hosta som om jag hade rökt i 40år.

Man får boka tysta rummet två timmar i taget, så jag sitter och håller tummarna för att ingen ska skriva upp sig på listan idag och jag kan sitta kvar tills jag slutar.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Ring VC och be om en flaska Cocillana-Etyfin. Det enda som funkar mot hosta.



Krya på dig & så vidare!

2010-04-26 @ 15:32:26
Postat av: Johan

Ja, jag tänkte göra det men det får man ju inte bara så där utan vidare. Måste nog boka en tid hos dem imorgon.



Tack tack!

2010-04-26 @ 15:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0