Deltävling 2 - Sandviken

Jag tyckte helgens deltävling höll en allmänt högre kvalité än den första. Utgången blev långt mycket bättre även om jag hade velat byta plats på Andreas Johson och Hanna Lindberg för att bli helt nöjd. Så här hade mitt resultat sett ut:

Till final:
Eric Saade och Hanna Lindblad

Till Andra chansen:
Pauline och Kalle Moraeus & Orsa Spelmän

5. Andreas Johnson
6. Anna-Maria Espinosa
7. Highlights & MiSt
8. Andra Generationen & Dogge

Manspojken Saade var ju lika självskriven på förstaplatsen som mandeln i julgröten och jag tror han placerar sig väldigt högt även i finalen... och glad är jag för det! Hannas låt kommer spelas flitigt i sommar, var så säker. En grym partylåt som hade förtjänat en finalplats både i sig själv och för Hannas egna finansiering av hela bidraget, utan något skivbolag bakom.

Pauline har en fantastisk röst. Jag hoppas hon får ett uppsving och blir lika uppskattad som hon förtjänar. Spelmännens låt var en riktig goding på en sommaräng och de kändes givet att de skulle gå vidare. Jag tror dock inte de kommer ta sig från Andra chansen, kürbisgitarren till trots.

Espinosas sång var finstämd och vacker men fastnade inte alls hos mig. Kanske växer den, kanske inte. Highlights och MiSt tänker jag knappt nämna. Jag blir mest irriterad av att höra den gnälliga sången. Det både lät och såg ut som MF 2002. Den enda som går mer fetbort är Andra Generationen och Dogge. Av självklara skäl behöver jag väl inte ens säga varför?


Eric Saade - Manboy

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0