Deltävling 3 - Göteborg

Veckans deltävling såg jag i repris klockan 09.30 på söndagsmorgonen. Jag känner dock att jag redan halvt glömt bort vilka låtar som var med. En kort sammanfattning är att jag gillade Timotej bäst i startfältet. Jag hade inga förväntningar och blev väldigt överraskad över både stilen och kvalitén i låten.

Lanto tyckte jag också om. Snyggt nummer och hon sjöng väldigt bra. Darin är väldigt duktig att sjunga, andra framträdandet var riktigt grymt. Låten är bra och känns som en "riktig" låt, inte något melodifestivaligt, dock en aning tråkig. Inte så väldigt originell.

Alcazar var bra som Alcazar alltid är. Låten var väldigt direkt och versen fantastiskt uppbyggande men sedan tyckte jag refrängen inte riktigt satt där den skulle och det tror jag de tappade mycket på. När de nu ställs mot Jessica Andersson i andra chansen vet jag inte alls hur man ska tänkas rösta!

Crucified Barbara - grym sångröst! Aningen förutsägbar rocklåt men helt okej. Getty Domeins dänga var riktigt svängig och kommer nog etsa sig fast ju mer man lyssnar på den. Om man kommer att lyssna på den. Erik Linder övertygade mig inte alls. Bara tråkigt. Jag skämdes nästan lite. Kanske jag kan lära mig att få någon känsla av den också. Johannes Bah Kuhnke kunde jag inte ens fokusera på för jag bara störde mig på det hemska engelska uttalet. Jag minns inte alls hur den låten gick just nu.

Men jag är glad för Timotej! Jag känner dock än mer spänning nu inför den sista deltävlingen på lördag för än har vi inte hittat låten med stort L som är självskriven som vinnare. Visst kan jag tänka mig några av de som redan tävlat men ingen känns helrätt för mig.

Jag trodde aldrig jag skulle gilla henne men jag hoppas på Pernillas schlagerschlager i nästa deltävling. Eller kanske Sibel? eller Anna Bergendahl. Eller kanske Jöback t.o.m. Fast nej, ingen ballad dock. Det är så ytterst sällan en ballad är helrätt, så tråkigt att skicka och statistiken för dem i Eurovision är inte särskilt bra.

Nåväl, dags att se fram mot de sista 8 låtarna och hoppas att vinnaren finns bland dem. Bara 5 dagar kvar nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0