Melodifestivalen 2010 - Deltävling 2



Imorgon är det dags för deltävling två som sänds från Sandviken, där man för övrigt inte 6har hotellkapacitet för hela Melodifestivalkortegen så hälften får bo i Gävle.

Tävlar gör ovanstående artister och repetitionerna har varit i full gång under veckan. Storfavoriter till final är Eric Saade och Andreas Johnson som ger lägst odds på spelsidorna, störst utdelning ger Hanna Lindblad om hon skulle lyckas ta sig till final.

Andra Generationen och Dogge går väl inte direkt att säga så mycket om. Elgiganten möter Slivoviza. Det kan nog bara låta på ett sätt och det går varken hem hos mig eller folket, tror jag. Andreas sägs ha lämna sitt 60-talssound och kommit tillbaka till Gloriousstadiet och det låter ju lovande. Espinosa sjunger en vacker ballad i ett hav av rök.

Eric Saade, pojken som ska charma hela svenska folket lyckas nog med just det när han ska blötas ner ala Tokio Hotel i MTV EMA 2007 (se här 03:09). Låten beskrivs som en hård blandning av Cara mia och Womanizer, mycket Womanizer. Det låter väldigt väldigt lovande, tycker jag.

Hanna Lindblad är veckans Jenny Silver. En suggestiv Kylie/Madonna-låt med skillnaden att den är hardcore redan från första början. Såväl i framträdande som musik. Ytterst spännande tycker jag, även om det låter ungefär lika lovande som för Silvers bidrag förra veckan. Kalle Moraeus och Orsa Spelmän kan inte låta på så många andra sätt än de just gör och kürbismusiken går nog rakt hem i stugorna, tror jag. Jag är faktiskt lite förvånad över att de inte varit med i tävlingen tidigare.

Highlights & MiSt är en fusion mellan webjokervinnarna, ni minns? och SVTs försök att göra något bra av bidraget. Highlights är gruppen med ett känt Fame Factory-ansikte som frontman och MiSt är låtskrivarna som vann tävlingen och som körar på scenen. Dansbandspop läste jag någonstans.

Sist ut är Pauline, veckans SVT-joker som jag tycker ganska bra om i de låtar hon gjort tidigare. Bidraget beskrivs som popsoul av lika delar Duffy och Amy Winehouse. Skillnaden må vara att här är allt rosa. Också spännande att se fram emot.

Följ som vanligt repen och tävlingen här:
blogg.aftonbladet.se/7
schlagerprofilerna.blogspot.com
blogg.melodifestivalklubben.se

Watch the show live at svt.se/melodifestivalen 8pm CET.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0