Årets Melodifestivalscen

Som brukligt är det väl dags att börja blogga Melodifestival! Nu är det ju faktiskt bara en vecka och en dag innan cirkusen drar igång i Övik. Scenen är färdig och kommer enligt skissen att se ut så här:

Det är samma designer som till de senaste årens scener, Victor Brattström, som också formgett årets scen. Han beskriver den så här:
"I år kan vi presentera en scen som ska föra tankarna till en exklusiv klubbmiljö. Nivåer och trappor erbjuder aristerna möjligheter att agera och knyter ihop scenen till en plats för fest."

I mina ögon ser den stöpt ut i samma form som 2008- och 2009 års scener. Nivåer, trappor, assymetri och moduler. Skillnaden är möjligen beskrivningen och visionen av den (och att man skippat MF-mönstret som täckte halva scenen ifjol). Jag tyckte att det var trist härom året men nu börjar det kännas ikoniskt i sammanhanget. Troligen också vad man vill uppnå.

Jag tror det blir bra och snyggt. Det har det ju varit de två senaste åren så det kan väl inte se så väldigt annorlunda ut i år. Dock är det trevligt att se något bekant i festivalen nu för tiden när det ändras i regler och upplägg. Traditioner är något jag tycker om. Jag får väl lära mig att gilla den här scentraditionen som börjar växa fram också.

Läs här om min diss av fjolårets scen. (Så här i efterhand så gillar jag den.)
Läs hela beskrivningen av scenen här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0