Eurovision Song Contest Oslo 2010

Oj oj oj, ja nu är årets bästa vecka över. Den har varit helt makalös, precis som alltid. Fantastiska vänner, både gamla och nya från världen över, en otrolig atmosfär och fantastiska tillställningar och shower gjorde veckan otroligt svårslagen.

Oslo är en väldigt fin stad med vackra byggnader, gator och torg och det var precis rätt årstid för alla träd att slå ut och syrener att blomma. Den är också ganska kompakt och liten (i huvudstadsmått mätt och särskilt i jämförelse med Moskva) vilket gjorde att allt låg väldigt nära ihop, gångavstånd mellan hotell, klubbar, euroclub och eurocafé var helt perfekt.

Riktigt surt var det ju att Anna inte tog sig till final, särskilt när det skilde 5 röster mellan 10e och 11e platsen. Hon gjorde dock ett superbt framträdande och det såg helt fantastiskt ut både i arenan och på tv.

Mina storfavoriter Kroatien tog sig inte heller till final men det gjorde dock mina nummer två; Rumänien, min nummer tre; Albanien och flera andra riktigt bra låtar vilket ändå gjorde en riktigt bra final, tycker jag.

Vi tappade tillgången till internet efter några dagar, därför kunde jag inte blogga de sista dagarna. Nu är det otroligt trist och deprimerande att vara hemma igen efter en sådan urladdning. Som tur är drar jag snart vidare vilket håller mig uppe och gör urträdet ur bubblan mindre smärtsamt.

Tyskland nästa år kommer att bli fantastiskt! De förtjänade verkligen att vinna, 28 år efter deras enda vinst och för att få upp intresset bland The Big Four som placerat sig riktigt dåligt de senaste åren. Lena är en skitgullig tjej och jag tror Tyskland kommer göra ett riktigt bra jobb nästa år! Oavsett om det nu blir Berlin, Hamburg eller kanske Hannover.

Ca 50 veckor kvar nu. Snart drar det igång igen! Tack alla som gjorde veckan fantastisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0