Dan före dan

Ja, imorgon smäller det. Då är det final och slutet på årets Melodifestival. Det sämsta året på väldigt länge om man frågar mig. Av alla dessa 32 bidrag har jag inte hittat någon som jag tycker känns skriven för Eurovision. Vi får göra det bästa av det vi har och förhoppningsvis skicka något som kan få en bra placering.

Eftersom Sverige är bland de allra sista länderna att välja sin representant, skulle vi kunna vara smarta och se hur trenden bland övriga länder ser ut, vilka låtar som redan ställer upp i Oslo och sedan vara smarta och välja något som sticker ut. Det gör vi dock inte utan röstar fram den bästa låten, vilket jag tycker är helt rätt att göra. Dock börjar det bli lite trist att hamna bland de sista i finalen varje år.

Jag kommer nog rösta på Saade eller Timoteij imorgon. Jag tycker de har de bästa MF-låtarna och att de passar bäst för Eurovision. Skulle Anna eller någon annan ballad vinna får vi se det som ett test att skicka något nytt för att se om det går bättre. Dock är Melodifestivalen mycket mer populär bland alla olika grupper av människor i Sverige än vad motsvarigheterna är i andra länder... där är det schlager, powerballader och liknande som går hem och därför även i Eurovision. Se bara på The Ark som slutade på en 18:e plats

Men men! Nu ska vi glädjas!
Efter jobbet idag hoppar jag på tåget och åker ner till huvudstaden för att se finalen, träffa vänner, äta middagar och se livespelningar. Tiden går väldigt långsamt igen i väntan på det.

Några timmar kvar nu, sedan blir det vin, Naglo och Jenny Silver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0