Aker Brygge

Nu har jag nyss ätit frukosten som ingår på det här hotell/vandrarhemmet. Väldigt bra att kunna ladda upp med gratis frukost så slipper man åtminstone en av dagens förmögenheter som går åt i det här landet.

Vår rumskompis Alex från New York har anlänt, likaså britterna som bor på samma hotell/vandrarhem. De ligger alla och sover och jag vågar inte riktigt väcka dem.

Igår åt jag en norsk McFeast, riktigt god! McDonalds brukar ju alltid smaka olika i olika länder och här fick man inte bara majonäs på McFeast-burgaren utan också ketchup, senap och smörgåsgurka. Eller agurk som det heter här. Lite extra får man i alla fall för skillnaden i växelkursen.

Vi hann med både en promenad på operahuset igår (otroligt vacker byggnad!) och även strosa runt lite på stan, träffa Hera upptagen med en bakelse på Grand Hotels uteservering och gå en bit längs Aker Brygge. Där hittade vi Oslos allra bästa ställe. En brygg-pråmsrestaurang/bar där de hade någon slags soff-sängar som man satt/låg i med utsikt över vattnet och solen strålandes, helt perfekt. Vi fastnade där i några timmar. (Se bilden i förra inlägget (som jag inte får vända på).)

Idag tänkte vi bege oss ut till arenan och kika runt. Den ligger en bit utanför Oslo centrum, på den gamla flygplatsen som man rivit och börjat bygga om till stadsdelar. Snart måste jag börja föra lite liv här så de andra vaknar någon gång men först ska jag nog duscha.

Au revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0