Scenen 2010

Idag är det den 7e maj, det betyder att igår var den 6e maj, logiskt nog. Som jag tidigare nämnt var det den 6e som Eurovisionscenen 2010 skulle presenteras och det gjorde den med dunder och brak;


Klicka på den stora bilden för att se två videor av scenpresentationen. Klicka på de små bilderna för att se dem större.

NRK, det norska tv-bolaget som står bakom scenutseendet, ville frångå de senaste årens scener en aning, därför byggde man en scen helt utan LED-skärmar som det t.ex. ifjol fanns någon kvadratkilometer av i den ryska arenan. Man har dessutom nästan helt uteslutit någon fysisk form på scenen utan den utgörs faktiskt, i stort sett, helt och hållet av lampor och ljussättning.

Scengolvet består av glas, speglar och ljussättning, medan både bakgrunden (som sträcker sig längs hela scenväggen i arenan, precis som ifjol) och taket som sträcker sig 18 meter ut över publiken, består enbart av olika sorters lampor och ljussättning.

Personligen tycker jag scenen är helt fantastiskt snygg och jag tror man kommer att kunna bygga upp riktigt spektakulära framträdanden med den. Trots att jag verkligen är ett fan av LED-skärmar (De stora videoprojicerande skärmarna) tycker jag det här känns som ett välkommet avbrott i den trenden och med ett sånt här alternativ är det bara helt omöjligt att klaga.

Klicka på den stora bilden för att se scenen in action, eller klicka här för att se fler bilder på NRKs hemsida.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Fränt!

2010-05-07 @ 10:30:25
URL: http://diveby.se
Postat av: Petter

Agree!

2010-05-07 @ 18:56:28
Postat av: Henric

Åh vad jag skulle vilja gå!! VILL VILL....

2010-05-11 @ 00:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0