Uppsala och Vinterviken

Så oförskämt sällan jag skriver här just nu. Det hade varit oftare om blogg.se haft en enkel och snabb iPhone-applikation för att blogga. Det har däremot twitter så följ mig där om ni är intresserade av vad jag gör lite oftare än när jag sitter här.
.
Idag har Åsa och jag traskat till Vinterviken för att fika lite och kika på kolonilotter i höstskrud. Vi hittade ett havtornsträd (Jag trodde de växte på små buskar) och smakade ett bär var. Det var nog tillräckligt med c-vitamin för den här veckan.
.
Det var skönt med en lugn och slö dag idag efter partyfredagen och gårdagens tur runt i Uppsala. I jämförelse med nästa helg kommer den här nog att räknas som lugn helt och hållen. Då är det dags för klubbträff med hitresta vänner och det brukar aldrig gå obemärkt förbi.
.
Nu väntar middagen på mig. Jag är så hungrig att jag skulle kunna äta en halv gris och en fåra pärer. Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Johan Ruda

De växer oftast ute vid kusten på klippor och blir då inte högre än någon decimeter pga dåligt med näring. Växer de inåt land kan de bli större och lika träd :)

2010-09-26 @ 19:00:47
URL: http://www.johanruda.se
Postat av: Ankan

En fåra pärer! Ha ha ha, nu var du rolig Johaaan. Kram

2010-10-01 @ 18:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0