Deltävling 2 & Deltävling 3

Ja den här gången gick det ju mycket bättre. Även om tant Sanna snor åt sig en finalplats som vanligt. Hade det inte varit hon som sjöng låten, hade jag gillat den väldigt mycket bättre.

Huvudsaken var att Loreen gick vidare, även om det var till Andra chansen. Hittills den snyggast producerade låten och det absolut snyggaste numret (och bästa rösten?). Svulsta till det framträdandet lite och vi har ett Ukraina-signerat bidrag i Eurovision 2011.

Fast vinner gör hon ju aldrig. Det kommer Eric Saade göra, om jag ska sätta mina pengar på någon. Han får vi se imorgon i deltävling nummer tre i Linköping. Där finns också några fler spännande namn i startfältet, bl.a. Shirley Clamp, Sara Varga och Sara Lumholdt (av de jag ser mest fram emot).

Sedan kan ju förstås såväl Linda Sundblad, Sebastian, Simon Forsberg eller för all del The Playtones (som för övrigt sålde flest album i Sverige 2010) ta sig vidare upp mot finalstegen också. The Playtones tror jag, med nyss nämnda bedrift i bagaget, tar andraplatsen till finalen. Det återstår att se imorgon.

För en lite längre utläggning, kolla in veckans webtidning här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0