Literatures of Crisis

Jag har en uppsats att skriva som ska vara inne på torsdag. Just därför finns det inget bättre tillfälle att skriva lite här för en gångs skull. Eller att städa, diska, tvätta, byta sängkläder, laga mat, tvätta fönster, polera golv... Jag avskyr verkligen att skriva uppsatser. Det är det absolut värsta (och egentligen enda) negativa med att plugga. Jag måste ladda i flera dagar innan jag ens kan förmå mig att börja skriva mer än sidhuvud och rubrik.

Kursen heter Literatures of Crisis och handlar om allt från ekonomiska till emotionella kriser i litterära verk. Jag ska skriva uppsats på Cormac McCarthys roman The Road, med frågeställningen "How does the parallel between the characters' physical hardships and their inner struggle help us understand their meaning of life and humanity", typ. Jag har ingen aning om hur det ska gå till, men det är nog bäst att jag börjar ta tag i det. Huga.

Kommentarer
Postat av: Petter

Lycka till! Det kommer garanterat bli bra. :)

2011-03-29 @ 18:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0